7 czerwca 2013

Biskupin (III)



Gród w Biskupinie odnaleziono w 1933 przez Walentego Szwejcera. Zauważył on na brzegu jeziora wystające pale, które uznał za warte uwagi. Na początku nikt nie był zainteresowany tym znaleziskiem, jednak przed wojną zaczęto prowadzić prace archeologiczne pod dyrekcją Jerzego Kostrzewskiego i Zdzisława Rajewskiego. W czasie wojny prace prowadzili tam Niemcy, w celu udowodnienia germańskiego pochodzenia tego miejsca. Kiedy nie znaleziono na to dowodów, postanowiono zniszczyć osadę poprzez zasypanie jej piaskiem. Po wojnie polscy archeolodzy pod kierunkiem Z. Rajewskiego kontynuowali prace badawcze aż do 1974 roku. Dwadzieścia lat później gród w Biskupinie zostal uznany za pomnik historii Polski.

***

Więc po sześciu miesiącach wracam i mam nadzieję, że w końcu dokończe opisywanie całej kolekcji pocztówek jaką mam w domu. Postanowiłam sobie, że uda mi się to do 17.06 czyli wyjazdu do Pragi. Dużo mi nie zostało, bo zaledwie 74 ;D Tak więc biorę się do roboty.
Posted by Picasa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz